Volgens het CBS had in 2018 94% van de Nederlandse bedrijven een website.* Dat is niet zo vreemd ook. Een goed werkende, overzichtelijke, informatieve website is een geweldige manier om jouw bedrijf aan de wereld voor te stellen. Om echt voordeel te trekken van jouw website, moet je wel een goede online zichtbaarheid hebben. Wat is online zichtbaarheid en hoe verbeter je die? Wat heb je aan de hulp van een internetbureau, zoals Custom Website? Wij vertellen je meer. Wat is online zichtbaarheid?Wanneer je een goede online zichtbaarheid hebt, kan jouw doelgroep je makkelijk vinden via je website of op social media. Je bent niet enkel online aanwezig, maar je biedt meerwaarde aan jouw (potentiële) klanten. Ze kunnen praktische informatie over je bedrijf vinden en een idee opdoen van de diensten of producten die je aanbiedt. Een belangrijke term die je vaak tegenkomt wanneer je meer wilt leren over online aanwezigheid is “organisch verkeer”. Organisch verkeer zijn de bezoekers die via zoekmachines op jouw website terechtkomen. Wanneer jij content op je webpagina’s hebt staan die aansluit op de behoeften van jouw doelgroep en hun vragen concreet beantwoordt, zullen ze snel bij jou terechtkomen. Wanneer ze een vraag in de Googlezoekbalk typen, zal jouw pagina namelijk ver bovenaan komen te staan. Zo ben je dus beter zichtbaar. Tips om je online zichtbaarheid te vergrotenOnline zichtbaarheid is heel belangrijk en helpt je nieuwe klanten te werven. Omdat het internet iedere dag verandert, is het noodzakelijk om je website goed bij te houden en continu je zichtbaarheid te vergroten, maar hoe doe je dat? De volgende tips helpen je hierbij. Leer je doelgroep nog beter kennenJe hebt ongetwijfeld al een goed beeld van je doelgroep, maar door je nog meer in je klanten en potentiële nieuwe klanten te verdiepen, kun je je online zichtbaarheid vergroten. Vraag je af wie je doelgroep is en waar ze naar op zoek zijn. Welke socialmediakanalen gebruiken ze? Wat voor informatie vinden ze aantrekkelijk? Wanneer je antwoord op deze vragen krijgt, creëer je gericht content die perfect aansluit op je doelgroep. Creëer een SEO-strategieSEO staat voor “Search Engine Optimalisation”, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Door de overzichtelijkheid van je website te verbeteren en SEO-teksten toe te voegen, vinden mensen je makkelijker via Google of andere zoekmachines. Zo kun je gebruikmaken van sleutelwoorden in je content die veel gebruikt worden om relevante vragen te stellen aan Google over jouw product of dienst. Creëer een snelle, mobielvriendelijke siteMensen Googlen niet alleen wanneer ze thuis zijn, maar ook vaak onderweg. In de trein, tijdens de pauze op werk of op een terrasje wordt vaak het een en ander opgezocht. Dit gebeurt dan eerder op een smartphone of tablet dan op een laptop. Zorg er dus voor dat jouw website overzichtelijk is en goed werkt op iedere gadget. Je website moet bovendien snel zijn. Volgens SEO Consultancy HOBO haakte in 2009 40% van de mensen af wanneer het langer dan drie seconden duurde om de pagina te laden.* Voor de laadsnelheid van je site geldt dus: hoe sneller, hoe beter! Laat je website optimaliserenZoals je ziet, komt er veel kijken bij het creëren van meer online zichtbaarheid. Je kunt hier zelf een cursus voor volgen. Als je echter verzekerd wilt zijn van goed resultaat, dan is het raadzaam om een internetbureau in te schakelen, zoals Custom Website. Zij maken een website die naadloos aansluit op jouw bedrijf. Je geniet van echt maatwerk. Spreek samen de strategie door en zij gaan aan de slag om een professionele, makkelijk vindbare site voor jou te creëren. Wanneer laat jij jouw website optimaliseren?
|
